2013. január 18., péntek

Mizerák István fotópályázat, 2012.

Még az elmúlt év december 19-én volt az első ízben megrendezett Mizerák István fotópályázat eredményhirdetése az Olvasóban. Az ott készült képek eddig is fenn voltak a Sky Drive tárhelyemen, de azt viszonylag kevesen ismerik, ezért itt is bemutatom az eseményt. Ez alkalmat ad arra is, hogy néhány gondolatomat leírjam.

Pista az 1970-1980-as évek meghatározó fotóriportere volt Ózdnak. Kevesen tudják, hogy korábban kiváló amatőr színjátszónak, konferansznak és táncdalénekesnek számított. Az egykori Ózdi Kohászati Üzemek fotósa, az Ózdi Vasas, majd később az MTI fotóriportereként tevékenykedett. Az 1970-es években nekem is gyakran segített fotós pályám kezdetén. Később sokat fotóztunk együtt a különböző városi rendezvényeken, Ő mint az újság riportere, én, mint a művelődési intézmények fotósa. Jellemző volt riporteri alkatára a gyors helyzetfelismerés. Sokszor hallottam, hogy exponál, amikor én még csak emeltem a gépem.

Fotós tevékenységének emlékét a lányai ápolják, Ők hozták létre 2011-ben a Nemzeti Múzeumban a kiállítását, most pedig kezdeményezték és szervezték az ózdiak számára az első Mizerák István fotópályázatot. Most nem célom, ezért itt mellőzöm a résztvevők méltatását. Az eredményhirdető rendezmény rangos esemény volt, megtisztelte jelenlétével a Magyar Fotóművészek Szövetségének elnöke, Szamódy Zsolt Olaf is, aki a díjakat is átadta, amelyeket a Mizerák lányok és a Szövetség biztosított. Az eseményt számomra beárnyékolta, hogy a pályázat képanyagát nem láthattuk a falakon, csak egy részét mutatták be vetítve méltánytalanul gyenge technikával. Igaz, igéret hangzott el egy tavaszi kiállítás megrendezésére.

Végül következzen a szokásos kép, és a link a többi fotó megtekintéséhez:
 
https://picasaweb.google.com/114787700954364023703/MizerakFotopalyazat2012?authuser=0&feat=directlink

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése